Skenessä puhutaan -artikkelia eli koostetta Roolipelaajien Suomi -FB-ryhmän laajimmista keskusteluista ja kiinnostavimmista blogauksista ei tullut tehtyä kesäkuun aikana, joten tässäpä ovat nyt sitten sekä toukokuu että kesäkuu yhteen koottuna.
Posts published in “Foorumit”
Foorumien teknisiä ongelmia, poikkeuksellisen mielenkiintoisia keskusteluja ja muita arjesta poikkeavia tapahtumia varten.
Uusi yhdistys, uusi pelitapahtuma, uusi pelikauppa, uusia kohtaamispaikkoja. Tämäkin kesä on ollut hyvää aikaa kotimaisen ropeskenen kannalta.
Kesän alkuun on enää pieni huikaus, joten tuleviin tapahtumiin on hyvä ruveta jo valmistautumaan. Uutisoin myös häirinnän torjumisesta larpeissa ja Porin Pelikaupan lopettamisesta.
Vähän tavallista myöhemmässä tällä kertaa, mutta pelikulttuuria koskevat kiinnostavat kirjoitukset eivät muutamassa viikossa vanhene. Varsinkin blogausten puolelta löytyy paljon kiinnostavaa juttua, kuten tapahtumaraporttia, skenepohdiskelua ja pian julkaistavien pelien puffausta.
Viime kuussa Facebookin “ropefoorumeilla” puhuttiin OSR:sta, ihon tummentamisesta larppia varten ja keksittiin roolipeliaiheisia sananlaskuja. Blogien puolella esiteltiin pari peliä ja kerrottiin uuden ropejulkaisun ilmestymisestä.