Uuden vuoden some-keskusteluissa puhuttiin sekä roolipeliteoriasta että aloittelevan pelinjohtajan vinkeistä, mikä kertoo ihan tasapainoisesta tilanteesta. Blogien puolella laitettiin liikkeelle viestintähaaste, joten saa nähdä, millaisen vaikutuksen se saa aikaan.
Posts published in “Foorumit”
Foorumien teknisiä ongelmia, poikkeuksellisen mielenkiintoisia keskusteluja ja muita arjesta poikkeavia tapahtumia varten.
Edellisvuoden viimeiset roolipelaamista koskevat some-keskustelut on käyty ja tästä ne voi kätevästi vielä katsastaa. Blogausten puolella larpit ja Dungeons & Dragons saivat huomiota.
Edessä on jälleen uusi vuosi, joten on kiinnostavaa vähän haistella tuulia ja tehdä arveluita siitä, mitä tuleman pitää. Vähintään näistä saa vuoden lopussa hyvät naurut, kun voi lukea miten pieleen omat veikkaukset menivät.
Edesmennyt vuosi on taputeltu, mutta vielä on hyvä vilkaista peruutuspeiliin ja muistella, mitä kaikkea viime vuonna ropeskenessämme oikein tapahtuikaan.
Viime kuussa tehtiin ennätyspitkä keskusteluketju Roolipelaajien Suomi -Facebook-ryhmässä. Suomi Larp -ryhmän puolella keskusteltiin pitkästi sukupuolivähemmistöjen asemasta ja huomioimisesta larppiskenessä. Kommentoin lyhyesti myös Roolipelaajien Suomi -ryhmän asemaa, koska ryhmän jäsenmäärä ylitti muutama päivä sitten 3000 hengen rajapyykin.