Press "Enter" to skip to content

Skenekooste 6/2022

Kesäkuu: sulatuskeli ympäri Suomen ja keskustelu ropeskenessä on tasaista. Keskiverto määrä bloggauksia, ryhmissä kohtalaisen pituisia keskustelunavauksia, aiheet sieltä-täältä valikoituneita.

Laineilla

  • Tommi Brander/Ropeblogi: Teoriakatsaukset 63-66 (64)
Kuva: Lily Seika Jones

Elävää taikuutta

  • Tuotantoarvot, luovan harrastuksen kaupallistuminen, moninaiset pelit ja pelityylit, skenen sisäinen talkoomeininki ym. ajatuksia herättäviä avainkohtia >klick<
  • Tabletop Vacations tarjoaa täyden palvelun ropelomia Lumleyn linnassa, Englannissa. Ajatuksia roolipelaamisesta 360 -ympäristössä?
  • Kontekstista ja symboliikan muuntautumisesta (aka. voiko kuvatunnuksia varastaa natseilta takaisin?) >klick<
  • Millainen rope toimii striimissä parhaiten katsojan näkökulmasta? Tarinarikas, paljon eläytymistä ja hahmojen välisiä tilanteita, sääntöjen kanssa säätämistä mahdollisimman vähän. Myös pelisysteemin esittely/läpikäynti alussa mainitaan useasti. Genrellä tai pelisysteemillä ei tunnu olevan niinkään väliä; tekijöiden kiinnostus ja kohderyhmä ratkaisee.
  • Ideoita velkojen kuittaamiseksi/velkojalta karkaamiseksi (PJ-jutut; skenaarioita)
  • Maaginen larp-maailma käytännössä; vinkkejä ja ideoita immersion parantamiseksi, ja taikuuden tuomiseksi pelimaailman arkeen vs. ‘vain’ säänöstöksi/mekaaniseksi pelielementiksi
  • Ja sit sitä ‘roolipelit on demonisia’ -retoriikkaa, kevyellä otteella >klick<

Suosittelussa murhamysteeripeli dekkariharrastajille (systeemejä & skenaarioita)

 

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: